zondag 9 oktober 2016

paddenstoelen

zondag 9 oktober 2016
Afbeeldingsresultaat voor paddestoelenAfbeeldingsresultaat voor paddestoelenAfbeeldingsresultaat voor paddestoelen
Ze zijn er weer in allerlei soorten en maten. Mooi om te zien maar ook een teken dat de herfst er is en de winter in aantocht is.
Toch is het genieten en achter ons huis in het donkere bos zijn hele bijzondere soorten. Daar wil het dorp zuinig op zijn en dus heeft de buurtvereniging het voor elkaar gekregen om het bos over te nemen en nu in eigen beheer het bos te onderhouden inclusief de paddenstoelen.
Een heel goed initiatief.
En wat was het weer gezellig bij Jantje in Baflo en wat had ze heerlijke poffers voor ons klaar gemaakt. En dan het toetje.....gebakken appels in karamel met ijs. Hierbij de foto's met dank aan Enna die ze gemaakt heeft.

Het was heel gezellig en onze volgende afspraak staat al weer. donderdagmiddag 23 februari 2017
Verder was de afgelopen week behoorlijk gevuld met overleggen en allerlei vergaderingen. 
Maar het was wel productief en dat geeft altijd een goed gevoel. 
Op maandagochtend ben ik gaan computeren om tot een voorstel te komen voor een andere energieleverancier. Toen ik een advies kreeg ben ik met die gegevens gaan bellen naar mijn huidige en wat schetst mijn verbazing....we kregen een aanbieding van ruim 60 euro in de maand minder betalen. Ik voel me dan bedrogen, en had eigenlijk geen zin meer om daar nog mee in zee te gaan. Maar ja je bent een dief van je eigen portemonnee dus toch maar weer een contract afgesloten voor een jaar. 
Zo moet je zo goed opletten tegenwoordig, want anders wordt je levend geplukt. 
Zo ook met de staatsloterij. We spelen al heel lang mee en de prijzen blijven op wat kleine bedragen na altijd onze deur voorbij gaan. 
Dus gebeld met de staatsloterij dat we wilden stoppen. Maar dat is toch jammer u speelt al zo lang bij ons was het antwoord. 
Vervolgens krijg je een aanbieding met een gratis lot voor een half jaar. 
Deze man stopt echt na een half jaar, want ook dit vind ik niet normaal. Als je niets zegt en niet van je laat horen dan blijf je gewoon betalen. 
Dat is met de krant zo en met allerlei andere dingen. 
Ga verder met uitdenken en bellen want volgens mij kan ik nog een hoop geld verdienen. 
Maar eerst ga ik a.s. dinsdag naar een gepensioneerden dag van Visio in Vries. 
Het was vorig jaar in Huizen en nu in Vries...voor mij bijna een thuiswedstrijd. 
Ben benieuwd wat we aangeboden krijgen. Volgens mij een leuke dag. 
Donderdag halen we de griepprik en verder ga ik woensdagavond weer bloemschikken. 
Nog een paar keer werken in en om de borg en dan de koffers pakken en op naar de Harz. 
Ik verheug me er op. 
Ik ben deze keer wat laat met mijn blog. Het is nu 14.10 uur terwijl ik altijd om 8 uur klaar ben. Maar ja moest eerst wat inspiratie op doen. Het ging niet zo gemakkelijk deze keer. 
Ik wens jullie een fijne week toe en hoop dat jullie volgende week weer een blik werpen. 
Ik sluit af met het kinderliedje: Op een grote paddenstoel rood met witte stippen.





Geen opmerkingen: