zondag 13 maart 2016

de lente

zondag 13 maart 2016 
De lente is in aantocht, mooie zonnige dagen in het vooruitzicht.

Zo kwam de zon gisterochtend op en was het volop genieten. Wat doet een zonnetje toch veel met een mens.
Ik las een gedicht voorjaarsmorgen.

Neem afscheid van essentie en verstilling 
Nieuwe hoop verweven met prachtige gewaden
Dode en vruchtbare gronden komen weer tot leven 
waarop geurige en kleurige wilde bloemen zullen bloeien.

Een vroeg wakker wordende ochtendhemel rilt
nog even, het blauwe ontspringt in alle levendigheid 
Ruimte, tijd ingenomen door het ontwaken van de natuur 
waarin aromatische fracties blijven hangen in enig hart en ziel.

Eerste tekenen van jonge lente beginnen zich te
manifesteren op takken waar hun naaktheid bekleed
wordt met het geleidelijk opengaan van gesloten knoppen.
Een onbevangen, speels en vrij gevoel onder de opkomende zon. 

Haar pril licht en warmte banen zich een weg door 
de laatste restanten van een hippe en trendy korte winter. 
Voel traandruppels van de voorjaarsmorgen op mijn huid kleven
tot wanneer zij uit elkaar spatten in een land vol liefde en verliefdheid. 

Dit vind ik een mooi gedicht dat past bij de ochtendzon foto vanuit de eetkamer.
De zonnepanelen verrichten in deze dagen ook weer goede diensten en na een schoonmaakbeurt doen ze het extra goed.
Alleen met me zelf gaat het niet zo lekker. Dacht ik dat de griep aan me voorbij zou gaan sloeg het alsnog toe.......maar ach dat zal wel weer overgaan. Wat snotteren en hoesten en ik hoop dat het na een paar dagen weer over is. Hoewel ik veel mensen hoor dat het een hardnekkig virus is die weken kan aanhouden.  Ik wacht af en doe mijn best om er weer bovenop te komen.

Door deze aanval van griep heb ik weer een leuk evenement gemist. Ik had graag naar Duitsland gewild om een grote cruiseboot van de Meyer werf door de Eems te zien varen, maar helaas het is niet gelukt. Volgende keer beter zullen we maar hopen.

Neem afscheid van essentie en verstilling
Nieuwe hoop v
Die "Ovation of the Seas" passiert die Friesenbrücke in Weener. © dpa - Bildfunk Fotograf: Ingo Wagner
Zo ging hij gisteravond door de stuk gevaren spoorbrug bij Leer.
Een inkijkje in deze prachtige boot is mogelijk heb even wat foto's gekopieerd en zie daar dit is de Ovation of de Seas..
met prachtige gewaden

Dode eDas Kreuzfahrtschiff "Ovation of the Seas". © NDR Fotograf: Oliver Gressieker
vruchtbare gronden komen weer tot leven 
Theater auf dem Kreuzfahrtschiff "Ovation of the Seas". © NDR Fotograf: Oliver GressiekerHet theater in aanbouw. De afbouw zal in Bremerhaven geschieden.
Ik hoop dat vele mensen veel plezier zullen beleven aan deze boot.
We gaan een rustige week tegemoet en hopelijk ben ik de griep snel kwijt.
Ik wens jullie allemaal weer een fijne week toe met veel mooi weer en mooie momenten.
Groetjes
Ik sluit af met een leuk liedje... Mooie dag.


Thea ingenomen door het ontwaken van de natuur 
waarin aromatische fracties blijven hangen in enig hart en ziel

Ik hoop
Op
Eerste tekenen van jonge lente beginnen zich te 
manifesteren op takken waar hun naaktheid bekleed 
wordt met het geleidelijk opengaan van gesloten knoppen
Een onbevangen, speels en vrij gevoel onder de opkomende zon. 

Haar pril licht en warmte banen zich een weg door 
de laatste restanten van een hippe en trendy korte winter
Voel traandruppels van de voorjaarsmorgen op mijn huid kleven
tot wanneer zij uit elkaar spatten in een land vol liefde en verliefdheid.








I








1 opmerking:

Phil zei

Jammer dat je ziek bent. Wens je veel beterschap.