zondag 1 november 2015

Waar moet dit heen?

zondag 1 november 2015 
Aller heiligen en morgen aller zielen.
We gedenken onze overledenen.
Een paar dagen van bezinning en nadenken over allerlei zaken.
En vooral gedenken.
Maar met grote zorgen over alles wat er gebeurt in de wereld.
De vluchtelingen, de verruwing in onze maatschappij en die vervelende mensen die dit alleen maar gebruiken.....wat zeg ik misbruiken om de zaak nog eens flink aan te wakkeren.
Helaas het gaat helemaal de verkeerde kant op ben ik bang.

Maar goed we moeten het er mee doen en gaan ons eigen leven leiden hoop ik.
Dus wij gaan dan ook naar de Adrillen.......maandag.
Het heet officieel Allerheiligen markt en dus is het altijd op de eerste maandag van de maand november. Ben er nog nooit geweest, maar mijn ouders gingen vaak en dus wil ik ook eens kijken en ervaren. Op die manier gedenk ik mijn ouders dan ook nog.
Verder is het deze week rustig en gaan we genieten van het weer en de tuin waar nog het een en ander in moet gebeuren.
Woensdag mag ik weer mee werken om de borg op te fleuren met mooie bloemstukken.
En daar gaan Bea en ik ons best voor doen.

Zoiets zal het worden.

Ik wil afsluiten met een gedicht voor alle overledenen.









Er is zo'n mooi lied dat weer geeft dat ieder mens er toe doet.
De Steen gezongen door Bram Vermeulen.
Een fijne en vreedzame week allemaal. 

Geen opmerkingen: