zondag 22 november 2015

Ameland

zondag 22 november 2015
Ameland...kunstmaand...."ZEE van LICHT".
Dat is de titel van de negentiende editie van Kunstmaand Ameland.
Dit jaar ben ik weer suppoost tijdens de kunstmaand voor een week.
We zijn gisteren met de boot van 11.30 uur vertrokken vanuit Holwerd.
Tijdens de rit naar Holwerd was het prachtig weer....blauwe lucht en zonneschijn.
Maar boven Ameland hing een donkere lucht en het duurde niet lang of het begon te regenen.
Maar wij zaten gelukkig droog en warm achter een heerlijk kopje koffie te wachten op de boot. 
Deze keer voor het eerst de auto mee naar het eiland, kijken of dat bevalt. 
Tot nog toe wel...geen bagage mee te slepen en lekker rustig rijden. 
Wat een tegenvaller was? De aankomst bij het bureau van de kunstmaand. 
Daar werd ik gelijk aangevallen met een vraag waar ik wel niet bleef. 
We hadden in de kerk in Nes moeten zijn. Er was ook al een mail gestuurd. 
Ik heb gelijk de aanval geopend met de opmerking of het daar wel helemaal goed zat, omdat ik niet een bericht had ontvangen dat ik daar zaterdagmiddag moest zijn. Tevens wat het voor een idioot 
gedoe was om een kaartje te sturen die niet geldig is. 
Toen waaide de wind gelijk uit een andere hoek. Het kaartje werd vergoed en ik moest het mailtje wat inmiddels gestuurd was maar als niet gestuurd beschouwen. 
Later las ik het mailtje en ik moet zeggen dat die er niet om loog. 
We hebben ons verblijf opgezocht en alles naar binnen gesleept. 
Vervolgens hebben we nog wat boodschappen gedaan en zijn we nog naar het jutters museum gegaan waar ik dan vandaag zou moeten suppoosten en wat dacht je er was iemand anders ingezet mijn naam was doorgehaald. Nou ik weer naar het kantoor en heb daar even laten weten dat het een ongeorganiseerde bende was. Of mijn aanwezigheid nog op prijs werd gesteld. 
Later op de avond ben ik gebeld dat ik vandaag in Roosdunen verwacht wordt in Ballum. 
Gelukkig hebben we de auto bij ons en kunnen we daar snel naar toe rijden. 
Maandag wordt het rooster verder rond gemaakt. 
Dit was even een slechte start. We zullen zien wat de week ons gaat brengen. 
Op Ameland maar ook in de wereld. 
Het is spannend allemaal. 
Ik heb de afgelopen week weer bloemen geschikt bij Groei en Bloei. 
Het resultaat. 
Verder hebben we ons voorbereidt op Ameland en hebben we inmiddels al een locatie bezocht. 


Dit was een goed begin van de vele mooi locaties die we vast nog gaan bezoeken. 
Als ik niet hoef te suppoosten dan heb ik alleen maar meer tijd om de projecten te bezoeken. 
Trouwens ik ging al met een naar gevoel naar Ameland. 
Donderdagmiddag kreeg ik het overlijdensbericht van mevrouw Schneiders en dat was best wel naar. 
Zij en haar man hebben veel betekend voor mijn ouders en veertien dagen geleden waren we nog bij hun op bezoek. Nu wordt ze a.s. woensdag gecremeerd en wij kunnen er niet bij zijn. 
We hebben dan ook vrijdag afscheid genomen en laten maandag een bloemstuk bezorgen. 
Op deze manier gedenken wij haar en als we weer terug zijn van Ameland gaan we snel op bezoek bij Schneiders. 
Ik steek nu een kaarsje voor haar op en sluit af met het requiem van Mozart in D minor.

Geen opmerkingen: