zondag 8 november 2015

vluchtelingen in Kolham

Zondag 8 november 2015  
Vluchtelingen in Kolham.
(Foto: Foto Klick / Gerrie van der Boom)(Foto: Marcel Klip / 112Groningen)
Ben al vaak langs dit pand gereden en heb me afgevraagd hoe lang we nog moeten wachten op een bestemming voor dit pand. Naast dit pand staat ook al lang een pand leeg en er tegenover ook nog een pand die te huur of te koop is. Dus ruimte genoeg. Ik woon er niet direct op, maar ben wel trots op het feit dat onze gemeente samen met de gemeente Hoogezand/Sappemeer deze stap hebben gezet.
We kregen een keurige brief van de gemeente en de direct omwonenden werden uitgenodigd voor een gesprek en dat is naar behoren verlopen zonder oproerkraaiers. Want een ieder die was uitgenodigd moest zich legitimeren en dat is een goede zaak. De komende week komen de eerste gasten hier en ik hoop dat we ze met elkaar gastvrij ontvangen. Het gebouw wordt in ieder geval goed onder handen genomen om er een verblijfplaats van te maken.
Verder was het veel Fraeylemaborg werk en allerlei andere verplichtingen en besprekingen.
Gistermiddag zijn we nog naar een demonstratie houtbranden geweest bij de Fraeylemaborg.
Daar bouwen ze momenteel Folly's en één van die folly's wordt voorzien van gebrand hout. Heiko Meyer van Onix was er ook om nog een lezing te geven. Hem ken ik van de bouw van de Mikkelhorst. Heel interessant om dit alles te zien en er over te horen hoe het wordt toegepast en waarom. In Japan staan de huizen heel dicht op elkaar en zijn van hout. (in een bepaald gebied) Als je nu hout brandt dan is het bij een brand niet meer brandbaar. En het hout wordt geconserveerd plus dat het ook nog een mooie structuur krijgt.

Dit wordt de Folly een klein theater.

Dit is wat het effect is.

Zo werd het gebrand. Een prachtig gezicht. Maar wel in de buitenlucht. Dit is een foto om te laten zien hoe het gaat.

De komende week beloofd lekker rustig te worden. Hoewel.....we gaan twee dagen weg naar Valkenburg....het Geuldal. Dat wordt volgens mij genieten. Daarover volgende week zondag meer.
Heb jullie nog niet verteld hoe het met mijn koetsiershand is afgelopen.
In het ziekenhuis was het advies laat het nog even zitten. Want na de ingreep komt het weer en de tweede keer is het moeilijker opereren en is de kans op complicaties groot. Dus met wat tips heb ik eerst maar weer afgezien van een ingreep.
Dit waren de nieuwtjes en bijzonderheden en ik wens jullie allemaal een fijne week toe.
Ik sluit af met een mooi stukje HANDEL.
Ombra mai fu  gezongen door David Hobson.



Geen opmerkingen: