zondag 19 juni 2022

zonnewende

 Zondag 19 juni 2022



Ja dinsdag aanstaande is het al weer de langste dag. De dagen zullen langzamerhand weer korter worden. DE ZONNEWENDE

Zo kabbelt ons leven voort en maken we van alles mee maar dit (de zonnewende) is een vast gegeven. 

Op dit moment regent het pijpenstelen, ik hoop dat het straks droog wordt. Anders staat het publiek in de regen in het bos van de Fraeylemaborg. De artiesten hebben al aangegeven dat ze het geen probleem vinden. Maar goed we hebben een alternatief. Achter het koetshuis staat een grote tent en daar kan het publiek dan ook onderstaan. We zullen zien hoe het uitpakt. Ga er op tijd heen, de artiesten komen om ongeveer 10.30 uur en dan zal ik proberen ze een mooi plekje te geven met een natje en een droogje. 

 Dat is vandaag. 
Wat bracht de afgelopen week?
Allereerst Max zijn verjaardag afgelopen dinsdag. Het was een gezellige en rustige dag. 
We hadden immers onze verjaardagen de vorige week zondag al gevierd. 
Dat was geslaagd. De medewerkster van de Rietschans heeft ons met haar collegae in de watten gelegd. 

We hebben met elkaar en van elkaar genoten. 
Vervolgens ben ik begonnen om de WIFI te installeren en dat was nog niet eenvoudig. 
Alles gedaan zoals stond beschreven en wat ik ook deed, geen resultaat. Vervolgens maar hulp ingeroepen bij de KPN en dat maakte de zaak al wat duidelijker, maar het lukte nog steeds niet. Vervolgens werd er een bezoek ingepland. Dat was gisteren om 8 uur....ook bij KNP werken ze continu kennelijk. De monteur is twee uur bezig geweest en wat bleek? Ik had de decoders omgeruild. Dat was snel gevonden, maar vervolgens was een nieuw kabeltje stuk en kon er geen verbinding tot stand gebracht worden. Maar nu is alles perfect we hebben een smart TV op de slaapkamer en in de woonkamer en een aantal extrapoorten op de Experiabox. 
Zoals het zich nu aan laat zien kunnen we wel weer een poosje vooruit. 
Heb gisteravond de zaak al even uitgeprobeerd en ben dik tevreden. 
Het nam wel veel tijd in beslag en veel denk werk, maar dat houdt het brein soepel zullen we maar zeggen. Vrijdag de voorbereidingen getroffen voor vanmiddag en gistermiddag gewerkt in de borg. Het was druk en veel bijzondere dingen bij de hand gehad. Gelukkig waren we met drie personen en dat is op zo'n zaterdagmiddag ook wel nodig. 
Vanmiddag zijn we ook met drie personen achter de balie en in de borg en ben ik extra om de artiesten te voorzien van het nodige. Met onze directeur die de algehele gang van zaken zal begeleiden. 
Ik ben heel benieuwd hoe alles zal verlopen. Ik zal het jullie de volgende week laten weten. 
Morgenochtend krijgen we Diny en Ton op bezoek. Dinsdag moet Max naar de paradontoloog.
 
Woensdagochtend ga ik bloemschikken in de borg met Bea
Donderdagmiddag gaan we op bezoek in Gasselte en vrijdagmiddag moet Max naar het Martiniziekenhuis voor een eerste onderzoek bij de cardiologie. We denken dat hij een kastje aangemeten krijgt voor 24 uur of 48 uur. 
Het vervolg onderzoek vind plaats in juli. 
Maar eerst gaan we volgende week zondagmiddag met elkaar als familie aan de barbecue bij onze neven die nog altijd gezamenlijk hun verjaardag vieren. Inmiddels al 39 jaar. 
Dus weer genoeg op ons lijstje. 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en hoop dat je de volgende week mijn blog weer gaat lezen. 
Groetjes. 
Ik sluit af met een stukje Gregoriaans van de Benedictijnen. 









Geen opmerkingen: