zondag 21 november 2021

hiep hiep hoera

 zondag 21 november 2021 

Het was feest deze week. Stijn de zoon van mijn neef en zijn vrouw was jarig. Al weer 8 jaar geworden. 

Hij heeft een mooie fiets van zijn ouders gekregen en was er maar wat trots op. 

Gistermiddag hebben we het gevierd en is hij dik verwend met allerlei presentjes en het is hem gegund. 

En zo vliegt de tijd. 
Het bezoek aan mevrouw Riepma van j.l. maandag ochtend was zoals gewoonlijk heel gezellig. 
Max moest eerst even naar de tandarts en dus ben ik met de bus gegaan en heeft Max later mij weer opgehaald. We hebben gelijk eieren bij de overburen gekocht. Die hebben eieren met een dubbele dooier. Woensdagochtend heb ik gewerkt in en rond de borg. Het was heel rustig maar heb gezellig gepraat met een collega en wat kleine klusjes gedaan. Nu is het eerst even afgelopen bij de borg want we gaan ons nu storten in het kunstgebeuren op Ameland. Woensdagavond heb ik een paar fakkels bij de voordeur aangestoken als protest tegen de aardschokken en de trage afwerking van de schade die daardoor ontstaat. 
Komt minister Blok even kijken en braakt hij er ook nog uit. "blij dat ik hier niet woon"
Later zegt hij dat hij het niet gezegd heeft. Wat een vent zeg. De gaskraan staat wagenwijd open geloof me maar. Wie kan het bewijzen? 
Donderdagochtend heb ik heerlijk gezwommen.
Verder hebben we veel opgeruimd en alvast voorbereidingen getroffen voor ons verblijf op Ameland. 
Ons koffie apparaat hebben we al aardig onder controle. Mensen die een dergelijk apparaat gebruiken zeggen je moet er echt mee leren omgaan en flink experimenteren. We hebben er inmiddels al 2 pakken koffie doorgedraaid. 
Vandaag wordt het koffers pakken en het huis nog even flink door. 
Morgenochtend moeten we op tijd vertrekken om de boot van 10.30 te halen. 
Meestal nemen we de boot van 11.30 maar ja die was vol net als de daarop volgende boten. 
Pas om 16.30 had het gekund maar dat vonden we te laat dan maar deze. 
Op de terugweg het zelfde ook heel vroeg om 16 uur nou die hebben we maar geboekt. 
We hebben ook pas heel laat geboekt en dan krijg je dit. Het is niet anders. 
De corona gooit veel over hoop. Er zijn hier mega veel besmettingen. In Siddeburen ligt bijna het hele dorp plat. Mijn oud collega woont in Portugal en die geeft aan daar is 93 % gevaccineerd en is de corona bijna niet meer aanwezig. En hier in Nederland met de vele betweters en de mega protesten en een zwalkende regering loopt het steeds verder op. 
Wat is dat nou voor een minister die een liedje zingt. Zeg mondkapje waar ga je heen. en een ander die zegt we kunnen dansen met Jansen. Verschrikkelijk. Zulke mensen neem je toch niet meer serieus. 
Zegt zo iemand ook nog dat de daders van de verschrikkelijke rellen in Rotterdam hard aangepakt moeten worden. Je lacht zo iemand toch helemaal uit. Maar je zal maar politie agent zijn en je leven op spel zetten. Nu is er geschoten en er zijn gewonden gevallen. Het wordt onderzocht en straks gaan we beleven dat de agent ook nog gestraft wordt. In wat voor een maatschappij leven we hier. 
Ik stop en wens jullie een fijne zondag toe. 
Ik sluit af met nog een mooi stukje Mozart. Het Alleluia Exsultate jubilate K 165

 



Geen opmerkingen: