zondag 26 augustus 2018

gezellig

zondag 26 augustus 2018
Gezellig.........Ja dat was het de afgelopen week. De week stond in het teken van ontmoeten.

Ontmoeten is kijken en zien, luisteren en horen, verbazen en verwonderen.
Echt zien en echt horen, horen wat de ander zegt in plaats van wat je zou willen horen.
Ontmoeten is een avontuur, open staan voor de ander, open staan voor je omgeving. 
Ontmoeten is jezelf tegenkomen in de ogen van een ander, die een spiegel zijn voor jezelf.
Ontmoeten is de ander het beste van jezelf laten zien en het beste in de ander willen ontdekken. 
Ontmoeten is de ruimte krijgen en de ander de ruimte geven, zodat je allebei de wereld kunt ontdekken.
Ontmoeten is jezelf kunnen zijn, samen groeien. 
Elke ontmoeting een nieuw begin. 

Ach het kwam zo in mij op als ik terug kijk op alle bezoekjes die we hebben afgelegd en hebben ontvangen de afgelopen week.

Dinsdag zijn we met de bus naar Emmen geweest. Een dagje Broezen met de bus.
Afbeeldingsresultaat voor dubbeldekker qbuzz
Met de Qliner en dat was een geweldige ervaring. Het lijkt wel of hij langzamer rijdt als je bovenin zit.
Afbeeldingsresultaat voor dubbeldekker qbuzz
Prachtig gaan we binnenkort nog een keer doen.
In Emmen hebben we de oude dierentuin bekeken en zijn we over de Vlindertjesmarkt gekomen.
Het oude dierenpark heet nu het Rensenpark, genoemd naar het echtpaar dat jaren de dierentuin runde. Afbeeldingsresultaat voor rensenpark emmen
Afbeeldingsresultaat voor rensenpark emmen
Afbeeldingsresultaat voor rensenpark emmenAfbeeldingsresultaat voor rensenpark emmen
Bepaalde stukjes kon je nog herkennen en ik was blij dat het als park in ere wordt gehouden. Een rustoord in de stand, mooi vond ik het.
Max zijn neef is een project gestart in het giraffen verblijf. Hij gaat daar met een aantal collegae kunstenaars de NACHTWACHT van Rembrandt na schilderen.
 Afbeeldingsresultaat voor nachtwacht project in emmen
Woensdagmiddag zijn we op bezoek geweest bij Tante Coba en Oom Tinus is Nieuw Buinen.
Reuze gezellig en wat zijn we verwend met allerlei groenten die Oom Tinus nog altijd verbouwd in zijn grote tuin.
Afbeeldingsresultaat voor noorderdiep nieuw buinenHet is het gebied waar mijn moeder is opgegroeid en waar ik altijd kon genieten van die prachtige bouwwerken die er staan. Zo woonden mijn grootouders een poos in bij een boerderij. Waar ik altijd graag mocht zitten op de leeuwen die bij de voordeur lagen.
Afbeeldingsresultaat voor boerderijen in  nieuw buinen
Het is een schitterende boerderij waar ik alle waardering heb voor de huidige bewoners dat ze alles zo in stand houden.

Afbeeldingsresultaat voor boerderijen in  nieuw buinen
Donderdagmorgen zijn we op de koffie geweest bij de overburen. Ze gaan op vakantie en wij passen op hun huis. Dus hebben we even wat uitgewisseld. De buurman is de komende week jarig en dan zien we ze nog en zullen we ze een fijne vakantie wensen.
Donderdag middag zijn kennissen uit Oude Pekela langs geweest en hebben we gezellig bijgepraat.
Vrijdagmiddag zijn we op bezoek geweest bij Mevrouw Helder en hebben daar een gezellige middag mogen beleven. We waren op de fiets en zijn precies tussen de buien door droog overgekomen.
We hebben een tas vol appels meegekregen en die zijn inmiddels tot appelmoes verwerkt.
Zo hebben we heel wat beleefd de afgelopen week en ik kijk er met voldoening op terug.
Ik maak me nu op voor een ochtend werken in de borg.
Het is verrassend wat me te beleven staat, want er is gisteren een blote voeten pad geopend en we moeten daarom om 10 uur beginnen. Ben benieuwd of dat allemaal goed komt.
Afbeeldingsresultaat voor blotevoetenpad slochterenAfbeeldingsresultaat voor blotevoetenpad slochteren
Ik ga niet op blote voeten 3,5 kilometer door het bos in ieder geval.
Maar het weer is goed en het is een must tegenwoordig dus ik ben benieuwd hoeveel mensen er op af komen. Het is nog op radio en TV geweest het zal wel de nodige bezoekers trekken denk ik.
De komende week gaan we het rustig aan doen maar er staan wel een paar afspraken en ook een voornemen op het programma......een dagje naar AMSTERDAM. We willen de nieuwe noord zuid lijn van de metro eens uitproberen.
Of dat allemaal lukt.......volgende week zal ik berichten.
Een fijne gezellige week wens ik jullie allemaal toe met mooie fijne ontmoetingen.
Ik sluit af met Stef Bos die een voordracht houdt over ONTMOETEN.

Geen opmerkingen: