zondag 19 augustus 2018

enorme drukte

Een enorme drukte was het Gerelateerde afbeeldingmet de trein naar Leeuwarden en ook in Leeuwarden. Afbeeldingsresultaat voor drukte bij de reuzen in Leeuwarden
Vrijdag zijn we naar de reuzen geweest. We kwamen met de bus aan in Groningen en op het perron in Groningen stond het helemaal vol met reizigers die naar Leeuwarden wilden.
De trein was extra lang maar ondanks dat in een mum overvol. Veel mensen moesten staan.
Wij hadden geluk en konden nog net een stoel bemachtigen.
Toen de trein net reed werd er omgeroepen dat hij nergens zou stoppen omdat hij helemaal vol was. Passagiers die er onderweg uit moesten konden blijven zitten naar Leeuwarden )er restte hun ook niets anders) en dan met de volgende trein terug naar hun bestemming. Dan denk ik had even gewaarschuwd voor dat je ging rijden dan hadden mensen nog kunnen kiezen. Het gevolg was nu als we langs een station reden waar vele reizigers op het perron stonden dat er in de trein een gejoel op ging. In Leeuwarden aangekomen moesten we door de poortjes en dat gaf ook heel wat oponthoud vervolgens gingen we naar de binnenstad waar de reuzen dan zouden verschijnen.
Afbeeldingsresultaat voor drukte bij de reuzen in Leeuwarden
 Maar er was geen doorkomen aan en dat maakte dat mij de lust al was vergaan en ik wel weer rechtsomkeert wilde. We hebben nog een kopje koffiegedronken en nog even rond gekeken en op afstand alle drie reuzen gezien maar meer ook niet. Toen we weer op het station aankwamen was het wederom zo druk dat we een trein later hebben gepakt waar we ten minste fatsoenlijk in konden zitten. Dat was onze belevenis met de reuzen. In Groningen hebben we nog een pannenkoek gegeten en toen naar huis. Boodschappen gedaan en er een leuke avond van gemaakt. Afbeeldingsresultaat voor drukte bij de reuzen in LeeuwardenGerelateerde afbeeldingAfbeeldingsresultaat voor drukte bij de reuzen in LeeuwardenGerelateerde afbeeldingAfbeeldingsresultaat voor drukte bij de reuzen in Leeuwarden
Na dit allemaal gezien te hebben had ik het ook wel gezien.
In het begin van de week hebben we gezellig koffie gedronken bij Dick en Enna en even weer bijgepraat. ´s Avonds hebben we even bij de overburen koffie gedronken en hun vakantiebelevenissen besproken. Woensdag heb ik met Bea de bloemen verzorgd en hebben we even gezellig bijgepraat. En zaterdagmorgen zijn we op verjaardag visite geweest bij Grietje en Willem. Max zijn nicht was jarig en daar hebben we gezellig dat feit even herdacht. Vandaag beloofd een rustig dag te worden.
De overburen gaan de verjaardag van hun zoon vieren en hebben Max gevraagd of hij op de hond....Max wil passen. En dat doen we graag. Voor de komende week hebben we goede voornemens. We willen een dagje zomer broezen. Met de bus door de provincie.
Het plan is om met de bus naar Groningen te gaan en daar de dubbeldekker naar Emmen te nemen en daar de vlindertjes markt te bezoeken om vervolgens met een andere lijn weer naar Groningen te gaan. Afbeeldingsresultaat voor zomer broezenGerelateerde afbeelding
Donderdag gaan we thee drinken bij mevrouw Helder en dan is het al weer tijd om een nieuwe blog te schrijven. Zo vliegen de dagen voorbij. Een fijne week toegewenst en tot volgende week zondag.
Ik sluit af met een prachtig lied. Panis Angelicus.