zondag 18 september 2016

test de Stella

zondag 18 september 2016
Test de Stella is de titel van dit blog. Ja we hebben een E-bike en het rijdt fantastisch alleen vragen mensen wel eens nu we ruim 2000 kilometer gefietst hebben en we hem ruim een  jaar hebben hoe ver kun je er op rijden voor je de batterij weer op moet laden. En dan zeg ik meestal, dat ligt er aan hoe je hem gebruikt. Dinsdag j.l. zijn we gaan fietsen mooi weer en lekker op de fiets.
De route was. Zuidlaren....Vries.....Norg.....Eelde-Paterswolde....Glimmen....Noordlaren.....Kropswolde en zo weer naar Kolham. Bijna 70 kilometer en de batterij was nog niet leeg. Ook goed opgelet in welke versnelling we reden en op welke ondersteuning. Veel gereden met vrijwel geen energie afname. Maar de volgende dag heb ik 10 kilometer gereden en later op de week nog een aantal kilometers totaal ongeveer 30 kilometer en de batterij was leeg. Want ik heb steeds gereden op de hoogste versnelling en de maximale ondersteuning. Nu weet ik het dus ook hoe dat werkt en hoe ver we met de E-bike kunnen rijden.
  Stella Vicenza Nero
Maar nu onze fietstocht, die gaan we vast nog een keer weer doen maar dan anders om en een pannenkoek eten bij Veenstra.
Lekker koffie gedronken bij Veenstra in Zuidlaren......wat is dat een prachtige zaak geworden en wat kun je daar mooi zitten. Afbeeldingsresultaat voor bakker feenstra zuidlaren
Vervolgens zijn we door prachtige bossen langs heidevelden via Vries naar Norg gereden.
Daar hebben we heerlijk geluncht bij hotel Karsten.
Afbeeldingsresultaat voor hotel in norg Het was vast niet goed voor de lijn maar wat
heb ik daar een heerlijke spiegelei gehad.
Na deze pauze zijn we via de bossen en door de velden naar Eelde gereden en van daar via Glimmen naar Noordlaren. Vandaar met het pontje bij palingrokerij Vos over naar Meerwijk.
Afbeeldingsresultaat voor pontje bij vos MeerwijkAfbeeldingsresultaat voor pontje bij vos MeerwijkAfbeeldingsresultaat voor pontje bij vos MeerwijkJe moet even wat kracht zetten, maar je komt aan de overkant. Dus ook de armspieren zijn even op de proef gesteld.
Alles is gelukt en we kwamen moe maar voldaan rond de klok van 17 uur weer in huis en hebben nog heerlijk even zitten na te genieten op het terras onder het genot van een ijsje.
Vrijdag is het culinaire feest bij de Fraeylemaborg begonnen, ik mocht vrijdagmiddag gelijk aan de bak. En het was reuze gezellig. Veel mensen ondanks dat het vrijdagmiddag was.




Zoals je ziet het was er heerlijk toeven......krijg je nog trek vandaag is het nog tot 17 uur open.
Vanmiddag gaan we op verjaardag visite bij Annemiek en op kraambezoek bij haar dochter Elise.
Dit is ze dan al weer twee weken oud. Wat toch een mooi meisje. Zelf vind ik haar op haar broer lijken maar dat zullen we nader bekijken vanmiddag.
De komende week hebben we veel in de planning. Zo moet ik voor je jaarlijkse controle even naar de huisarts ga ik als voorzitter van de begrafenis mijn best doen om de boel op te heffen en de leden tevreden te stellen met een goed regeling met een verzekeraar ga ik twee keer werken in de borg en voor het eerst weer bloemschikken op een workshop met Ankie v.d. Zee  en we gaan woensdag nog op verjaardag visite bij Jenny een oud collega van Max.
Zo zie je maar weer we hebben en maken ons druk. Maar zolang het maar mooi is en goed gaat is het geen enkel probleem.
Ik wens jullie ook allemaal een fijne week toe met veel plezier.
Groetjes en tot volgende week zondag.
Ik sluit af met een mooi hoorn concert van Mozart No 3.

Geen opmerkingen: