zondag 6 december 2015

De Sint naar huis gestuurd.

zondag 6 december 2015 
Gisteravond Sinterklaas gevierd en hem direct naar huis gestuurd. Want overal is het al volop kerstversiering. Tevens ben ik het gezeur over zwarte piet helemaal zat. Wat een geneuzel zeg.
Gistermorgen bij Tuinland in Groningen een enorm spektakel....is dit nu kerst?

Komt er een jongeman naar me toe lopen of hij een foto van me moet maken terwijl ik hier zit.
Leuk .....maar nee toch maar niet.
Het is prachtig om hier rond te lopen en vooral te zien hoe de kinderen genieten van al die glitter.
Vooral opa's en oma's met de kleinkinderen die genoten.
Wij hebben wat spullen gekocht om de bloembakken buiten wat op te fleuren en dat is inmiddels gelukt.
Je moet er wat van maken in deze tijd. Het is niet allemaal zo leuk.
Rijden we voorbij de opvang van vluchtelingen hier in het dorp en hangen die mensen daar wat rond het gebouw en slenteren wat langs de weg. Hebben hun kleren te drogen hangen in de hekken die om dat gebouw staan. Wat een doelloos bestaan. En kijk naar de TV al die beelden over bombardementen en wat men niet allemaal wil doen om te proberen vrede te creëren. Ik geloof er niets van. Er is een hele slechte tijd op komst......maar wij gaan weer de kerstdagen tegemoet en zullen gaan zingen vrede op aarde........nou ik ga het niet zingen want daar geloof ik niet meer in.
De komende week ga ik mij toeleggen op het versieren van de Borg......De Fraeylema in kerstsfeer.
Heb gisteren alvast het een en ander aan inspiratie opgedaan.

De resultaten van mijn bloemsierkunst die ik samen met Bea ga verrichten in de borg laat ik volgende week zien.
Ik wens jullie een heel fijne week toe en hoop dat jullie volgende week weer mijn blog bekijken.
Natuurlijk sluit ik af met een reeks oude sinterklaas liedjes. De sint is weer naar Spanje maar wij kunnen nog wel even zingen.



Geen opmerkingen: