zondag 19 juli 2015

overval

zondag 19 juli 2015
Het leek maandag wel een overval. In verband met Max zijn ongeval waren we zondag al vertrokken naar ons logeeradres. Maandagochtend vroeg opgestaan om rond 6.30 uur in Kolham te zijn.
Zo rond 7.30 uur brak plotseling de hel los. Een auto met een schaftkeet, een auto met de stukadoor, een auto met een afvalcontainer en een auto met de installateur. In een mum van tijd was iedereen aan het werk en was het ons huis niet meer.
 De stukadoor is voorbereidingen aan het treffen en de afvalcontainer was in een mum van tijd vol
De parketvloer is aan een onderzoek onderworpen wat er allemaal onder zat. Het eerste gat is gemaakt.
Volgende week zal ik foto's laten zien hoe het vordert. In de loop van maandag ben ik weer vertrokken en vrij snel na het vertrek werd ik gebeld dat het verwijderen van de vloer tegen viel.
Het gevolg was dat de hele vloer moest worden verwijderd met een beitel en er een container bij moest komen. Woensdag ben ik weer gaan kijken. Alles was er uit gehaald, de bouwers zeiden maak je niet ongerust het komt helemaal goed, een bijkomend voordeel is dat de isolatie gelijk wordt aangebracht en dat er niet hoeft te worden gefreesd. Daar houden we ons dan maar aan vast.
Vrijdag ben ik weer geweest en heb het gras gemaaid voor zo ver mogelijk. De hele buitenmuur was inmiddels van een stuclaag voorzien.....de eerste laag en na de bouwvak komt de stukadoor weer om zijn werk af te maken. Als ik dan zie hoe het er bij ligt heb ik er wel vertrouwen in dat het weer goed komt.
We worden door broer en schoonzus in de watten gelegd een beter logeeradres kunnen we ons niet wensen. Max knapt al aardig op en kan met behulp van krukken al weer een aardig stukje lopen.
Maandag gaan we voor controle naar het UMCG en zal blijken hoe de medische wereld over zijn situatie denkt.
Het is een rare en ook weer een gezellige week geweest. Als straks alles achter de rug is moeten we kunnen genieten van huis en haard.
Maar het is nog even doorbijten.

We gaan voor een nieuwe week vol verrassingen en ik laat volgende week weten hoe het gaat en de foto's zien van de vorderingen.
Een fijne week allemaal en voor hen die op vakantie gaan een hele fijne vakantie gewenst.
Ik sluit af met het lied van Rene Froger .....Een eigen huis.....Hoe toepasselijk.....Groetjes

Geen opmerkingen: