zondag 14 december 2014

Kerstmarkten

zondag 14 december 
De kerst nadert met rasse schreden. Vandaag al weer de 3e zondag van de advent. 
Het was een geweldige week die achter ons ligt.
We hebben het huis opgeleukt en buiten de bomen van lichtjes voorzien.
Laat de kerst maar komen.
 

 
Alles staat, brand en draait.
Dinsdag zijn we naar de kerstmarkt in Bremen geweest, Wat een geweldige stad maar ook een mooie markt. We hebben de auto onder de snelweg gezet op een P+R parkeerplaats en zijn vandaar met de tram de stad ingegaan. Konden voor de ingang van de markt uitstappen.
Dit is de ingang van de maritieme kerstmarkt langs de Wezer prachtig al die mensen in hun oude kleding.

 Kerstmarkt Bremen 2
Maar de kerstmarkt op de markt was ook zeer de moeite waar. We waren er rond 11 uur en zijn tegen 18 uur weer vertrokken.
Kerstmarkt Bremen 1

 De winkelstraten waren ook prachtig verlicht, je kijkt je ogen uit.

Na nog een blik over de Wezer zijn we weer vertrokken.



Vandaag beleven we ook weer wat. Kregen we bij de VI een cadeaukaart van € 20,,00 van Hello Fresh. Ik kan het niet laten om dan eens te kijken wat dit inhoudt en dus heb ik een Boodschappen doos besteld en wat dacht je die wordt vanmiddag rond 13 uur bezorgd. Ik ben benieuwd wat daar in zit. Volgende week zal ik verhalen. 


Verse ingrediëntenIk ben benieuwd.

Zo het wordt tijd voor de Groninger spreuken. Nog een paar blaadjes en de kalender is leeg. 
Er hang al een nieuwe, maar volgend jaar publiceer ik ze niet meer. 
Min Weer is beter as gain weer.
Elke houer prist heur aigen gat.
Op spoaren volgt hebben. 
 Dit waren ze weer.
Nog een leuke belevenis van Frekie:
Frekie het van taande n puut slik kregen. Hai et ales vot op. Taande: Foi Frekie, hest nait even aan Antje docht?
Frekie: Nait aans, ik wol puut leeg hebben eer zai kwam.

Zo ter afsluiting wilde ik het mooi lied wat gezongen werd tijdens de uitvaart van Koningin Fabiola laten horen, maar dat gaan nog even niet lukken. Dus dan maar iets anders.
Het Requiem van Mozart.
Een fijne zondag en een mooi week toegewenst.

Geen opmerkingen: