zondag 4 mei 2014

opgeruimd staat netjes

zondag 4 mei
Ja gelukkig staat Nederland nog stil bij de oorlog middels de dodenherdenking en vieren we nog steeds de bevrijding van ons land. Maar hoe lang nog? Ik denk herhaaldelijk aan hoe Hitler is begonnen en ik heb het al vaker geschreven in mijn blog.....er zit een man in Rusland die de zelfde trekjes heeft. Het broeit en hij is in de achterhoede steeds bezig. Gisteravond was ik even met de afstandbediening van de TV heen en weer en kwam ik op de Russische zender. Het is werkelijk afschuwelijk wat voor beelden men daar laat zien hoe het in de Oekraïne er aan toe gaat. Er ontwikkeld zich een oorlog ....het zal nog wel even duren maar die Poetin voert zeer vervelende dingen in zijn schild.
Hier in Kolham is de afgelopen week hard gewerkt. Eén container was niet genoeg de eerste container was al vol voor 12 uur en de chauffeur bracht vrij snel een nieuwe en die was rond 17 uur vol. De volgende ochtend heeft hij die opgehaald en was al het afval van ons en de overburen weg.
We hebben de overbuurman geholpen met de 8 m3 meter zand om die rond het huis te brengen en toen hadden we het ook wel gehad. De rest van de week rustig aan gedaan. De komende week gaan we opbouwen. De weersverwachtingen zijn gunstig en dan moet je gaan poten.
Gisteren zijn we wezen kijken naar tegels voor op het terras. We willen de afmeting 60x60 en dan keramische die blijven mooie en krijgen aanzienlijk minder aanslag. Op deze manier zijn we ook voor de toekomst verzekerd van minder werk. Geen coniferen meer te knippen en ook geen tegels meer te schrobben.
Het is nog wel even afwachten of we hier blijven wonen, maar een ingreep die we nu hebben gedaan en nog gaan doen maakt het huis alleen maar beter en volgens ons wordt het huis er beter verkoopbaar door.
Dat laatste is maar betrekkelijk, maar toch we wagen het er op.
Ik hoop dat ik de volgende week foto's kan laten zien van onze vorderingen.

We denken aan deze tegels.
Clematis in de border met hortensia's 
De sloot wal laten we begroeien met Hedera.


Dan nu de Groninger spreuken.

Nait overaal wordt mit wotter kookt.
Ozzekoppen staarven nait oet. 
n Beetje te loat, is veuls te loat.
Verstand is t beste kaptoal.

De goudenregen staat volop in bloei bij ons in de tuin. Ik las een mooi stukje en dat wil ik jullie niet onthouden:

Golden regen
t Lutje boomke mudvol mit golden regen glundert ons van verren aal tegen net of e zeggen wil 
tou mins stoa ais even stil kiek din in t ronde .....kiek de natuur nou op zien pinksterbest 
doarom dou dien ogen woagenwied open want n mins dinkt dat t zo heurt moar elk joar is 
der aigenlieks vannijs weer n wonder gebeurd!

Het is ook zo. Onze boom is ruim 3 meter hoog en vrij omvangrijk en ieder jaar maar weer zit hij helemaal vol met mooie gele bloemen. Het is dit jaar extra vroeg geweest en hij begint al weer aardig af te vallen.
Maar we hebben er weer van genoten het wonder is weer geschied.

Dit waren weer de belevenissen en de spreuken, rest mij nog om jullie te laten weten wat de uitslag was van het ziekenhuis is geweest,  naar aanleiding van alle onderzoeken. Er is helemaal niets uitgekomen.
Dat is mooi, maar ook vervelend. Ik dacht nog, het is maar goed dat Max in de buurt was en hij heeft gezien wat er allemaal is gebeurt, anders begin je nog te twijfelen aan je zelf. Ik sluit nu de dingen af en hoop dat het eenmalig is geweest. Alles is onderzocht en niets heeft aangetoond dat mijn lichaam niet meer goed werkt, dan laat ik het hierbij en denk dat het een eenmalige inzinking is geweest.
De hartelijke groeten en een fijne week. 
Ter afsluiting nog een stukje gregoriaan van de Nonen van de abbaye de notre dame. 



Geen opmerkingen: